Helt okej ordentlig

Avokadoplantan börjar ta sig
Fast jag ibland vattnar så mycket att det rinner på hela golvet
Och vi har aldrig hushållspapper hemma
Så jag torkar med toapapper som bara
Går sönder
Det gör väl du också
Alltså torkar med toapapper när vi hånglat och du kräks
Jag lovar
Skulle du kissa på min avokado skulle den dö
Du är några andelar av en procent gift
Jag har förresten andra växter
Det går ganska bra
Krukan till en av plantorna är för liten
Jag fick växten av min bror i julklapp
Han är helt okej ordentlig
Torkar med hushållspapper när han kräks

Nu sitter du på soffan
Jag tycker grammatiken är intressant när en känsla ska förmedlas
Jag sitter i
Du på
Din Ryggrad är min sjukgymnasts våta dröm
Du:
Är en inte hopplöst kär på sommaren
Kan en lika bra vara död

Det kom kräks på min tröja
Jag hade köpt på loppis för 10 kronor
Och som jag tyckte var ironisk och rolig
Motiv
Ett kreditkort och en hummer

Jag torkade med toapapper
Inte för att vi inte hade hushållspapper men för att toapappret hade jag nära till hands
Jag är pollenallergisk och snyter mig mycket i juni

Du skämdes när jag snorade
Du gick hem
Jag satt kvar i soffan
Jag hade ställt toapappersrullen på armstödet

 

Poesi | |
#1 - - Johanna:

Väldigt fin!

Upp