Jag är en loser baby

Jag bytte precis plats på pendeltåget. Inte att jag flyttade tåget, utan mig själv i tåget. Det luktade kräks. Jag såg inget, men det luktade. Jag sitter fortfarande på pendeln. Lyssnar på musik ur ganska dyra hörlurar, såna jag aldrig skulle köpt själv men fått av pappa. Det låter bra. Är mest van vid Claes Olssons billigaste hörlurar. Eller, om jag är hemma, ipadens inbyggda högtalare.
Nyss var jag hemma hos min pappa. Jag fick inga hörlurar den här gången utan middag och ångest. Vi åt tacos och jag skar grönsakerna. Grät när jag skar lök, fast det var ledsna tårar. Undrar om det är pms? Har så sjukt dålig koll på mensen, jag borde ha haft den nu tror jag. Den är sen. Himla tur att jag är gay så jag slipper oroa mig för att bli gravid. 
Jag har aldrig kommit ut för mina föräldrar. Jag är lite för lat, och det känns inte så viktigt. Jag vet att de accepterar det och jag har inte direkt en flickvän att ta med hem och visa upp. Det är väl mer så att jag blir olyckligt kär, eller att någon är det i mig. Att det aldrig ska matcha det där. Fast jag är bara 20 så jag hinner. 
Solna. Sen tc, tunnelbana och buss. Så himla långt hem från pappa. Han har klagat fast jag förstod inte varför, det är ju jag som åker till honom och inte tvärtom. Fast jag bor i en delad etta, och så skulle inte farmor komma. Gäddan.
Gäddan på låret är för farmor, men jag tycker det låter så jävla töntigt så jag brukar säga att jag har den för att den är cool och snygg. 
Barnen på förskolan där jag jobbar brukar peta på den när jag har shorts och säga fisk. Fisk. En gång pekade ett barn på gäddan, tittade på mig och sa Blubb Blubb. Jag tyckte det var oproportionerligt roligt. Varför säger vi till barn att fiskar låter så? Det är lika orimligt som att hästar skulle säga gnägg. Det gör dom inte. 
Tc. Stressgången till tunnelbanan. Så sjukt lågt till tak. Ska dom gräva ut halva stan kunde dom väl grävt en meter till just där, ingen kan ju andas.
 
Poesi | |
#1 - - Novalie:

Det du skriver är vackert på ett så genuint sätt. Fortsätt skriva.

Upp