Oskickade brev

Vad kul det var att ses i all hast på centralen i fredags!
Jag har saknat dig, och du verkade må bra. Såg glad ut.
Det var skönt att se att det verkar bättre nu.

Min mamma frågade efter dig förra veckan, som om
hon visste att vi sprungit på varandra. Hon frågade om
du mådde bra nu, om du slutat knarka. Fast knark sa
hon såklart inte, hon avslutade meningen med en tystnad så
talande att jag visste att det var vad hon undrade över.

Jag drömde förresten om dig för några nätter sen.
Drömde att vi skulle ha barn ihop, som du föreslog förut.
Minns du det? Du ringde mig från en skidbacke mitt i natten,
du hade druckit rätt mycket whisky tror jag, men det kändes
så fint ändå. Minns du? Jag drömmer i och för sig fortfarande
bara mardrömmar, som alltid sen vi träffades. Fast det är ju bara
ett skensammanband, som mellan antalet storkar och födda barn.
I varje fall; i drömmen skrattade du åt mig som väntade barn.
Sen blev du arg för att du trodde att det var med någon annan.

Jag har träffat andra sedan vi sågs sist, men det betyder ingenting
det lovar jag dig. Vi pratade, jag och A, om free cards för några
dagar sen. Jag sa att du alltid skulle vara mitt. Och det är alltid sant.

Hann du förresten med ditt tåg i fredags? Jag hade gärna gått med dig,
om mina vänner inte väntat så otåligt. Jag hoppas vi ses snart igen.

Kram

 

Poesi | |
#1 - - danni:

fint

Upp