Pokémon go är en masspyskos

En besvärande kropp bland andra
Trångt tränger trängs
Stå i kö leta sittplats 
Folk irrar runt på stan
 
Polisen måste gripa in
Skriva nåt fyndigt på sociala medier
Så att unga i förorten ska sluta klottra ACAB
Överallt
 
Pokémon Go är en masspsykos
Det är den annat som är
 
Som barn undrade jag mycket över ljudnivån i bilar med sirenerna på
Och glassbilar
Jag älskar konceptet med glassbilar
Var mer finns det
Jag tror det måste finnas i England för i en artikel på någon löjlig sida som buzzfeed eller lajkat berättades det under en clickbaitrubrik om vad barnkändisar gjorde idag 
Rubert Grint hade köpt en glassbil
Jag undrar om han spelar Pokémon Go
Krypkör runt runt på jakt efter en Charizard så polisen i England tillslut måste skriva en skämtsam uppdatering på sociala medier om hur trafikregler fortfarande gäller trots samhällelig psykos
 
Rupert får säkert alltid sittplats
Fast han kanske också trängs 
Jag vet inte om fangirlhypen över honom är slut
Har inte hört något från honom på länge
 
Poesi | |
Upp